RIS NAGON?


Till var jurist dar hemma pa SU

Vart nya sovrum

Tvattning

Koket

Varldens basta tak

Sandras kladdkaka uppskattas inte bara i Sverige. VARLDSUCCÈ!!

Tja, vi kom till Arequipa den 1 februari - Perus nast storsta stad. Forst bodde vi pa ett billigt hostel med tva argentinska vanner (som forovrigt forsokte lura i oss komage OCH lamnade oss med en rakning pa 100 spann). Efter nagra dagar tog dem sig vidare till Bolivia och vi flyttade hem till var nyfunna van Braynerd och hans superfina familj. Vi har nu bott dar i over en vecka och forvanas varje dag over vilket karmakonto vi faktiskt verkar ha pa denna resa, och vilka underbara manniskor det finns i denna varld. Utover familjara luncher (har kakar man storlunch och typ ingen middag) med massor av ris (man ater ris till allt har. Ris och potatis, ris och sas, ris och spaghetti), biobesok och Chifa (peruansk version av kinamat och kanske bland det godaste pa denna resa) sa pluggar vi spanska med Liz, en av Braynerds vanner, som vill ova sin engelska. Flyt och matkoma. Vi blir tjocka i detta land (Forlat lillebror /Sandra). Idag ar det alla hjartans dag som tydligen ar ganska stort har, dock inte alls sa kommersiellt som i Sverige. Har gar man ut och dansar med sin amorado. Det ska vi ocksa gora.

Det blir en vecka till i denna storstad, sen ar vi forhoppningsvis riktiga latinas pavag mot Bolivia och en manads Brasilien. Vi laddar jarnet.

Un poco.. de arros

/Sandra y Angelika

Kommentarer
Postat av: Cecilia Thulstrup

När min mamma reste jorden runt, föråt hon sig på ris och kyckling. Efter hemkomsten åt hon aldrig mera vare sig ris eller kyckling. Det kanske händer er också... Kram på Vallentun, jag menar Valentindagen.

2011-02-14 @ 19:17:51
URL: http://unpoco.blogg.se/
Postat av: Morfar och mormor

Hej på er, Angelika och Sandra.



Vad skönt, kul, härligt att se att ni tydligen mår riktigt bra. Du Angelika ska få tvätta morfars strumpor när Du kommer hem, Du har ju tränat, ser vi.



Vi mår bra. Har mycket snö, kanske 40 cm, kallt, i morse var det - 21 grader. Men inne i våra skallar är det varmt.



Hoppas på mer info från er när ni kommer till Bolivia.



Vi hörs! Ha det fortsatt bra!



Kamar till er båda från oss.

2011-02-14 @ 20:23:33
Postat av: Juristen

Coolt... men inget slår ju SU... not.



Här sitter jag i februari med massaiarmband och sjal på huvudet. Mao... Det är så deprimerande i Sverige att den enda utvägen är att ignorera var i världen man är.



Igår var jag, Lollo, Amanda och Erik på Pizza hut och firade Stora smärtans dag på sedvanligt manér. Vi hade det gött och går nu under namnet "kvartetten"... de som aldrig lämnade Stockholm.



Erik pluggar som en tok och har tenta på lördag och bokar av planer med hänvisning till skolan (!) Men han trivs otroligt bra!



Puss och kram från Familjen



p.s Jag har skaffat läsglasögon.

2011-02-15 @ 11:45:34
Postat av: Annika, din " Mami"

Krama och tacka de underbara människorna som tar emot er på ett väldigt fint sätt. De är hedervärda! Kramar från frusna mamman

2011-02-16 @ 21:57:06
Postat av: deniz

hihi, karma-konto. ja, ja, ja kom! här till juni. jag ska lära er allt jag kan.

2011-02-19 @ 07:34:27
URL: http://denizbe.blogg.se/
Postat av: Krullet J!

Hej gullisar! Jag tänker på er varje dag!! Fick lugna mamma min med att ni var i Latinamerika och inte i vietnamn där det var två svenskar i 20-årsåldern som backpackade och var med i en drunkningsolycka. Jag saknar er något oerhört men det gör mig glad att ni har det mysigt och ni mår bra o tar hand om varandra!



Jag älskar er, puss från er krull!

2011-02-19 @ 17:37:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0